czwartek, 24 września 2015

Truskawkowe pyszności

Ryż z Truskawkami 9+

Jedliście kiedyś na stołówkach? Pamiętacie przeróżne dania lepsze i gorsze? Ja najbardziej pamiętam ryż z truskawkami uwielbiałam. W sumie jeden z nielicznych posiłków który nie lądował w wiadrze z resztkami:) Ja troszkę uzdrowiłam ten przepis bo nie ma w nim śmietany, a jest jogurt naturalny. Smaku to całkowicie nie zmienia, a nie jest tak kaloryczny no i wiadomo istnieją jogurty naturalne bez chemii i my taki używamy. Używam też brązowego cukru. Jedynie czego nie zmieniłam to białego ryżu kusi brązowy wiadomo zdrowszy ale obawiam się że już nie ten smak.

Porcja dla dwóch przedszkolaków lub maluszka i średnio głodnej mamy.

Składniki:
250 g truskawek (mogą być mrożone i pamiętajcie pierw sprawdzić czy dziecko nie ma alergii)
135g jogurtu naturalnego (może być mniej lub więcej nasze opakowanie tyle miało)
1-2 łyżeczek brązowego cukru (zależne od kwaśności jogurtu)
woreczek ryżu u nas parboiled 

Przygotowanie:
Wstawiamy wodę po zagotowaniu solimy i wsypujemy ryż (gdzieś słyszałam że ryż najlepiej gotować bez woreczka więc przecinamy woreczek i gotowe) gotujemy według zaleceń producenta. W tym czasie świeże truskawki myjemy kroimy w ćwiarteczki mieszamy z jogurtem i cukrem rozgniatamy widelcem. Jeżeli dziecko jest młodsze można trochę pomóc sobie blenderem (lub gdy zabawa widelcem jest zbyt żmudna). Mrożone truskawki wyjmujemy wcześniej i w torebce wkładamy do miski z wodą by się rozmroziły można też na sitku przelać delikatnie wrzątkiem resztę tak jak ze świeżymi. Ugotowany ryż przecedzamy nakładamy na talerz polewamy truskawkowym sosem mieszamy tak aby wszystko zrobiło się różowe. Można od razu jeść sos schładza ryż do idealnej temperatury.

Mój smakosz nie wytrzymał i zdjęcia są już w trakcie jego wcinania:)

Jedno jest pewne każdy maluszek pokocha ten smak. Mój jest troszkę przeziębiony i wczoraj jeść nie chciał dziś szamał że wszystko w okół było różowe a na tależu nic nie zostało.

Drogie mamy wam też polecam ten posiłek jest lekko strawny i smaczny jednak jeśli nie macie ochoty na ryż sos można po prostu wypić z kubka wystarczy potraktować go blenderem. Ja czasem wsypuję płatki owsiane aby bardziej sycił.

A jutro będą oceniane śliniaki. Niby nic, a decyzja poważna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz